Kreditní karta Citi Výhodný nákup - usmějte se a poděkujte :-)

22. července 2009

Na vlastní kůži

Upozornění: Článek popisuje zkušenosti s ne zcela vydařeným nabízením produktu, který již v nabídce Citi Bank není. Jedná se o článek z července 2009, článek tedy nemusí reflektovat aktuální chování Citi bank.

Poslední dobou téměř pravidelně potkávám v Paláci Flora dvojici sympatických brigádnic, které se se mnou rády dávají do řeči na téma "Kreditní karta od Citibank". Až do dnešního dne jsem jejich nabídky vždy s úsměvem a díky odmítal (u direct marketingu pro mě naprosto výjimečná reakce), dnes se na mě však jedna z nich usmála tak mile, že jsem se s ní dal do řeči a "nechal se přesvědčovat".

Následujících 30 minut se slečna a chvíli na to i její kamarádka škvařily v pekle.

Samé výhody

Všechno je perfektní – jediný podpis stačí k tomu, aby člověk zdarma získal kreditní kartu, díky které může nakoupit na dluh klidně za 60 000 Kč.

Úrok? Pokud vypůjčenou částku splatíte do 55 dní, neplatíte nic. Poplatky za vedení karty nebo zaslání výpisů? Také zdarma!

Pozor, to není vše! Z každého nákupu potravin, drogistického zboží,... (nakonec zjistíte, že vlastně všeho včetně dobrého kubánského rumu) dostanete od Citibank automaticky slevu 10%, takže když nakoupíte za 1000 Kč a splatíte do 55 dní, dáte bance pouze 900 Kč.

Stále málo? V Pravěku a dalších skvělých podnicích zařazených do Programu získáte další slevy, a to ve výši 8 až cca 25%.

Že tu kartu prostě musíte mít? Tak si zajděte na Floru a podepište jeden bezvýznamný cár papíru. Bonusem Vám bude dárek 500 Kč, který se Vám odečte z prvního nákupu Vaší novou kreditní kartou.

Z čeho je placena Citikarta Výhodný nákup?

Tato otázka mě napadla logicky jako první, protože samozřejmě ani kuře zadarmo nehrabe, tím spíše ne nějaká banka (produkťákům bych doporučil na letáky napsat aspoň jednu nevýhodu, bude to vypadat uvěřitelněji).

Bylo mi řečeno, že banka žije z procent z plateb obchodníkům, pro něž přijímání plateb kartou představuje zajímavý způsob zvýšení výdělků.

Ano, bylo mi jasné, že to zřejmě bude částečně tento případ, vím, že když jsme pro nějaký eshop chtěli zavést platbu kartou, tak v závislosti na objemech činila částka vždy od 2,5% do cca 5%. Ale 10%, to mi přišlo pořád trochu dost.

Naopak slevy u podniků z Partnerského programu mi přišly v pořádku, stejnou nebo velmi podobnou slevu dávají stejné podniky i na ISIC – vysoké marže jim to umožňují a nelze proti tomu nic namítat.

Objevila se první trhlina – vedení karty je zdarma jen první tři měsíce, potom se musí platit 50 Kč měsíčně.

No, co se dá dělat, 500 Kč každý člověk měsíčně utratí, při 10% slevě jsme na nule a cokoli navíc je plus.

Podíval jsem se na papír nadepsaný jako "Žádost o vydání kreditní karty" a zaměřil jsem se na ta nejmenší písmena.

Byl jsem polichocen, prý jsem byl první, koho je napadlo číst.

Co si bez dobrého zraku nepřečtete

Žádost o vydání kreditní karty (která je prezentována jako cár papíru bez jakékoli právní účinnosti do doby, než Vám zašlou poštou kreditní kartu a Vy zavoláte na bezplatnou linku, kde řeknete jako heslo rodné příjmení své maminky), je ve skutečnosti samozřejmě plnohodnotnou smlouvou, která nabude v platnost v momentě, kdy Vaši žádost schválí banka (tzn. oni si to mohou na základě analýzy Vaší bonity rozmyslet, vy ne).

Bylo mi to trochu divné, nějaký telefonát (byť nahrávaný) jako podepsání smlouvy se na první pohled jevilo jako pitomost.

Na druhou stranu je třeba uznat, že vypovědět smlouvu asi není zase takový problém. Stačí kartu znehodnotit a poslat na adresu banky – náklad cca 30 Kč za poštovné (+ 200 Kč minimální měsíční splátka za první měsíc - viz kopýtka dále) + hodinka ve frontě na poště. To není velká daň za nepozornost, nebo snad ano?

Podpisem žádosti souhlasíte s obchodními podmínkami a sazebníkem Citibank.

Čtení zdlouhavých obchodních podmínek je poměrně nudné a kromě pár zajímavostí (jako že žádost o kartu není jen cár papíru; že těch 55 bezúročných dní může být i jen 25, jelikož se počítá vždy 25 dní od doručení výpisu; že kartu po doručení musíte do 30 dní telefonicky aktivovat - sankce???; že musíte platit vždy minimálně 200 Kč splátku, i když si vlastně v daném měsíci nic nepůjčíte; že souhlasíte s ověřováním Vašich osobních údajů u orgánů státní správy - např. mohou ověřit výši Vašeho průměrného čistého příjmu na finančním úřadě; že se veškeré poštovní zásilky banky zaslané obyčejnou poštou považují po 5 dnech za doručené, ať si je vyzvednete nebo ne a veškeré emaily a SMSky za doručené okamžitě - naopak bance lze posílat pouze doporučené dopisy; že žádné ustanovení obchodních podmínek nemůže narušit platnost jiných ustanovení – je vůbec legální tento bod???) neobsahují nic zajímavého. Prostě nudné cancy :-)

Více mě zajímal pohled na Sazebník, protože jsem v něm čekal odhalení nějakých dalších čertových kopýtek.

A ouha, sazebník se nám někam ztratil, zatoulal... Ale bylo mi slíbeno, že v něm stejně není nic zajímavého nebo dokonce negativního. Kartu přece platí obchodníci, ne?

Výňatek ze sazebníku

Sazebník jsem si iniciativně našel po návratu domů na internetu a tehdy jsem opět pochopil metodu vadnoucí krásy, o které jsme se tolikrát učili na VŠE.

Tak předně – ta sleva 10% z každé platby kartou u obchodníků se týká pouze prvních tří měsíců, další měsíce činí již jen pouhá 2% – tím se předpokládám dostává banka na nulu (co dostane od obchodníků, to dá Vám a možná jí i nějaké drobné zbydou).

Dále měsíčně platíte oněch 50 Kč za vedení karty a výběr z bankomatu Vás vyjde na NEUVĚŘITELNÝCH 3,5% z vybírané částky, přičemž minimálně za výběr z bankomatu zaplatíte 89 Kč a ještě Vám z vybrané částky okamžitě (bez bezúročného období) začne běžet úrok 26,4% p.a.!

Modelově: Nemáte peníze a vyberete si 200 Kč z bankomatu. Tuto částku splatíte za 20 dní. Zaplatíte bance celkem 200 Kč + 89 Kč + 3 Kč = 292 Kč. Při výběru 5000 Kč a splátce po 20 dnech to dělá 5164 Kč.

Dále nesmíte zapomenout na minimální splátku, která činí 200 Kč měsíčně (do této částky se počítají splátky i veškeré poplatky, tzn. nikdy na účet karty nemůžete poslat méně než 200 Kč měsíčně).

Maximální výše všech slev v jednom měsíci činí 1000 Kč.

Usmějte se a jděte dál

Nabídka kreditní karty Citibank - Výhodný nákup určitě nepatří mezi klasické pasti finančních společností, které z Vás kvůli jedinému podpisu udělají žebráka. Pokud však neplánujete prostřednictvím karty u obchodníků utratit alespoň 2500 Kč měsíčně (při této utracené částce získáte díky 2% slevě oněch 50 Kč na vedení karty a budete na nule), bude Vás tato sranda stát pár set až pár tisíc korun ročně (nesmíte častěji vybírat z bankomatu a splácet platby kartou až po bezúročném období, jinak se výhodný nákup zcela vytrácí).

Při placení kartou v objemu 20 000 Kč měsíčně již sice můžete získat relativně zajímavou slevu 400 Kč (350 Kč po odečtení poplatku za vedení karty), nicméně musíte každý měsíc tuto částku také na účet karty poslat ze svého osobního nebo podnikatelského účtu. Musíte na to myslet, v mnoha případech musíte zaplatit poplatek za tento převod a hlavně musíte cíleně vyhledávat obchody a restaurace, které platbu kartou umožňují. Navíc z mnoha průzkumů prý vyplývá, že díky kartě (a tím spíše kreditní, která Vás svádí k nákupu na dluh) nakonec nakoupíte více zbytečností, než kdybyste platili hotově – platba kartou tolik nebolí, jako vytažení poslední tisícovky z peněženky...

Zřizovat si kartu kvůli bonusu 500 Kč na první měsíc a otravovat se potom zrušením karty se mě osobně jeví jako nesmysl. Dlouhodobě karta žádné terno pro většinu lidí není, jisté úspory lze najít pouze v případě, kdy jste z nějakého důvodu zvyklí již kartou platit ve velkých objemech (20 000 Kč měsíčně a více), nebo plánujete nákupy v partnerských obchodech a je pro Vás složitější získat jejich slevy jiným způsobem.

PS: V Pravěku (nejzajímavější % sleva) už stejně kaňoura na kanadských brusinkách nedělají :-(
Aktualizace 27. 7. 2011: Dle diskuse můžete objednanou kartu telefonicky neaktivovat a vyhnout se tak jakýmkoli povinnostem. Díky, Michale. Současně v reakcích dost často slýchám, že jsem vůbec nepochopil, o čem kreditní karta je a že podobné podmínky nabízejí všichni poskytovatelé. Rád bych upozornil, že slečny neprezentovaly Citi kartu jako instrument pro "lepení pravidelné finanční tísně před výplatou" nebo "rychlé půjčky pro nečekané události", ale jako instrument, díky kterému budu při nakupování vydělávat (resp. šetřit).
Našli jste v článku chybu? Objevili jste další kopýtko? Pište do diskuse!

Publikováno dne 22. 07. 2009 v kategorii Na vlastní kůži Odhadnutá klíčová slova BETA: karta | citi | citibank | kreditní | city | karty | o2 | zrušení | life
Mohlo by Vás zajímat BETA: Pinnacle PCTV Nano Stick 73e - Digitální televize do notebooku (test / recenze)

O kategorii Na vlastní kůži

Kategorie určená pro články týkající se vlastních zkušeností s čímkoli, co se nevešlo do jiných sekcí – ať už se jedná o testy neelektronických věcí, zkoušení různých (nejen internetových) služeb nebo třeba zážitky z dovolené.

Komentáře k článku

Dobiášová - [email schován] (dne 10. 08. 2009 v 16.06)
Dneska mi volala slečna prý z O2 a nabízela mi citikartu. Vzhledem k tomu, že jsem původem z Komerční banky a kreditní karty mi něco říkají, byla jsem hodně opatrná, nehledě na to, že nesnáším tento způsob prodeje. Slíbila jsem, že se podívám na net na stránku, kterou mi slečna sdělila, prý za 14 dní zavolá, jak jsem se rozhodla.
Díky tomuto článku i jiným už vím, že je to podfuk jako dům, kterému se vyhnu velkým obloukem.
Děkuji za zkušenosti, ušetřili jste mi spoustu času.

Jarda - [email schován] - web (dne 27. 08. 2009 v 14.05)
10% sleva platí první tři měsíce - píšete že součet slev je max.1000,-Kč.Tzn. že pokud si např.druhý měsíc koupím např.nábytek/ten je uveden jako zboží "hodné"slevy/ v ceně 50 000,-Kč - nebude sleva činit 5000,- ale pouze 1000,-Kč?

Jindřiška Tázlerová - [email schován] (dne 01. 10. 2009 v 14.34)
škoda,že jsem si tento článek nepřečetla dříve než jsem také naletěla telefonátům a slibům. Hned první měsíc jsem se u platby O2 setkala s problémy.Vůbec nevím jak to mám,řešit sleva kterou mi slibují ne stojí nervy a čas.

Miloš Procházka (dne 21. 10. 2009 v 20.15)
2 doplnění:
1) platit splátky lze i inkasem, čili starost se splácením být nemusí;
2) 20.000 měsíčně neutratíte, neboť vám dají nejspíš nižší maximální limit, alespoň na první měsíce (mě dali limit 12.000,-)

Tomáš Hubálek - [email schován] - web (dne 13. 01. 2010 v 15.30)
To je asi první setkání s kreditní kartou, že?

Mě to přijde jako prostě jen další kreditka s bonusy za používání. Ty podmínky se od ostatních kreditek zas tak dramaticky neliší a pokud člověk používá jen jednu z takovýchto kreditek, může na tom něco málo vydělat (stokoruny ročně).

Martin Zíma (dne 26. 01. 2010 v 00.56)
Mně ještě naslibovali nějaké pojištění proti všemu možnému, taky to bylo na první 3 měsíce gratis, ale pak to naběhlo, navíc mi "doporučili" zlatou kartu (výhodu oprotiobyčejné jsem kromě její barvy a vyšších plateb nikdy nepochopil), takže jsem se nakonec dostal na poplatky za vedení této karty ve výši několika set Kč měsíčně - aniž bych cokoliv jiného s kartou dělal. Samozřejmě jsem začal řešit zrušení katzy a v tu chvíli se Citibank šprajcla, jednak mi odmítli kartu zrušit na pobočce, kde mi ji vydali, musel jsem komunikovat s Prahou a trvalo to celé 4 měsíce, po které jsem samozřejmě dál platit ony hříšné platby. Pak jsem se teprve tohoto skvělého produktu zbavil. Suma sumárum - za to, že jsem měl kartu zlaté barvy s fotkou, jsem zaplatil několik tisíc korun. Děkuji a to pěkně!

Martin Zíma (dne 26. 01. 2010 v 01.08)
to Tomáš Hubálek:
Mám teď kreditní kartu jiné společnosti, nebudu kvůli reklamě říkat které, a jsem spokojený. Funguje přesně tak, jak Tomáši říkáš. Ale Citibank Creditcard je opravdu něco jiného.
Podobný "průser" je kreditní karta T-Mobile od Komerční banky. Na to zase naletěla moje přítelkyně. Za to, že s kartou 3 měsíce nic nedělala (tj. nevybírala ani neplatila), jí zablokovali účet a ještě vyhrožovali exekucí. Tam totiž taky platí, že musíte cálovat, ať kartu využíváte nebo ne. Tak jsme ji začali rušit - v Komerční bance nás poslali do T Mobilu, v T Mobilu pro změnu tvrdili, že to není jejich karta, ale Komerční banky, zpátky v Komerční bance u vedoucí pobočky v kanceláři jsme dostali telefon na Essox do Českých Budějovic, kde sedí nic netušící operátorky předčítající vám do telefonu nějaké fráze z manuálu. Byl to horror, ale už máme klid a zkušenost navíc.
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Přítelkyni volal zástupce téhle karty několikrát na mobil a pořád ji přemlouval, i když vždycky řekla NE, zavolal znovu. O víkendu, v 9 večer, bylo to otravné, tak nakonec povolila. Přijel na kole až k ní do práce, předal jí kartu a nechal podepsat ten upírský úpis. A pak začaly problémy viz výše.
Myslím, že v zahraničí by si tohle banky dovolit nemohly.

Ivan - [email schován] (dne 05. 03. 2010 v 14.20)
Dnes mně chytli dva slušně oblečení hoši ve Vaňkovce v Brně. Když jsem měl otázky na tělo a požadoval zapůjčení přihlášky - smlouvy domů, tak začali být velice agresivní. Následně po přečtení Vašich postřehů jsem rád, že jsem jim nenaletěl.

nemo (dne 09. 03. 2010 v 01.37)
Díky za článek, kravaťák a kravatačka v obchodním centru v Praze.
Slečna hezká a celkem i milá, raději mě po odchycení předhodila asi zkušenějšímu kolegovi.
Kolega Nepodal přesné a úplné informace.
Řekl jsem mu, že si o tom zjistím více na internetu a jeho odpověď byla, že tam stejně prý všechno není.
Koukám že pokud tím internetem myslel oficiální stánky, tak měl pravdu :D
Jsem trošku zhnusen tím, že mne podobné lákavé nabídky okrádají o čas.
Jsem blbý a někdy mi chvilku trvá prohlédnout podvod :)
Ale co, na slečnu se hezky koukalo a žádnou smlouvu sem jim nepodepsal..

Martin (dne 30. 03. 2010 v 16.47)
no nevim, kartu mam druhy mesic a jsem celkem spokojeny. Ziskal jsem napr. 5%partnerskou slevu (bez omezeni - na cely nakup!!!) v intersportu a jeste 1.000 korun zpet od banky (10% za mesic max 1000) zaplatili poplatek 50. Urcite se karta vyplati v prvnich 3 mesicich pak je na zvazeni zda ukoncit nebo nakupovat tak aby se poplatek pokryl. Samozrejme je to jako u vsech produktu - dulezite jsou vsechny informace a pouziti zdraveho rozumu. Ale podvod to rozhodne neni.

Lada (dne 06. 04. 2010 v 22.12)
Co se tyka reakci zde, prijdou mi (vykriky podvod, upirsky apod.) ponekud prehnane... opatrnost je samozrejme na miste, jako vsude.

Martin Zíma (dne 26. 01. 2010 v 01.08)
- tak sem s tou kartou - jestli vsak Vas bonus 1% jde na penzijko, tak to kdy si na ty penize realne sahnete? Tohle je lepsi, sleva hned.

Ukazte ale jinou kreditku s bonusem treba i jen 1%, kde si na ty penize sahnete, muzete mit az 5 karet s 5 ti jednotlivymi vypisy, to vse za prijatelnych 50,-/mesicne (celkem za 5 karet)? Hned ji totiz beru!

A prvni 3 mesice se vyplati bez debat. bavime se ale o trvale nabidce 20%. Jinak zruseni je bez vypovedni lhuty, prestrizenim karty a zaslanim postou do Prahy.


Citi vlastni jednu sit kreditek, tu druhou vlastni Bank of America... Tak proto si myslim, ze od zdroje bude marze - rabat nejvyssi... Sama Citi muze mit tak max. 1.5% z platby kartou, zbytek ma pak banka obchodnika (obchodnik sam pak plati 2-3%, velke retezce asi plati spise tech 1,6%).

Pokud na kartu dostanete 50.000 kreditu tak i tech 1000 na sleve dostanete a kdyz utratite 2500 mesicne (co asi s 5-ti kartami bez problemu), tak budete vzdy prinejhorsim NA NULE, a to s az 55 dny odlozene platby.

A bankovni poplatky? Inkaso je zdarma a banky jako mBank nebo Fio (vydaji debetku pro vybery z bankomatu zdarma nebo za 6Kc) a navic u nich nezaplatite jedinou korunu za transakce.

Opravte me, doplnte me, ale ja tuto Citi Shopping vidim jako jednu z nejzajimavejsich kreditek na trhu a z vyse uvedenych duvodu generalne nic lepsiho asi existovat ani nemuze, ale rad se o tom dozvim.

Karel - [email schován] (dne 07. 09. 2010 v 21.07)
Jarda - [email schován] - web (dne 27. 08. 2009 v 14.05)

-=>>> přesně tak Jardo, víc jak 1000 Kč slevy za jeden výpis nemůžete dostat, vyjma jednoráz. bonusu za první nákup, kde můžete dostat ještě 0 až 500 resp. až 1000 Kč navrch, ale to jen jednorázově, podle toho, od koho kreditku máte a podle toho, kolik činí výše vašeho prvního nákupu (max. těch 500 resp. 1000 Kč). <<<=-

Ale to trochu vytunit, v Asku a Jeně beztak na většinu věcí čekáte 2 měsíce (moje zkuš.) a lze to udělat takhle:

1) si zaplatíte hned po vydání karty 10000 Kč (nejpozději však 4 pracovní dny před datem generování výpisu, pro sichr 5 dnů) zálohu na nábytek a tu ihned splatíte na účet Citi

2) ideálně v den vystavení prvního výpisu
- provedete splátku druhé zálohy (utratíte dalších 10000 Kč) a současně požádáte o změnu data generování výpisů tak, abyste měl do uplynutí 3 měsíců ode dne vystavení karty (nutno zjistit to datum) vygenerováno o 1 výpis navíc

dojde k tomu, že po změně data výpisu se vám následný výpis nageneruje třeba za 14 dnů...

3) v den vystavení druhého výpisu uhradíte dalších 10000Kč

další měsíc ještě jeden doplatek 10000 a po třetím výpisu zaplatíte rychle 10000 a zbytek v hotovosti (a pokud se vejdete do 3 měsíců od vydání karty - ne nutně 3 výpisů), tak máte slevu 4000 Kč plus 500 Kč za první nákup a následně kartu zrušíte a uděláte na manžeklu a jedete znova :-D

Platbu lze bezpečně provést 1 den před datem skut. generování výpisu a taková bude tutově už na následujícím výpisu.

Takto lze získat z 1 karty až 5500 slevy (standardně 3500,-) během 3 měsíců od data vystavení karty...

nezapomeňte (v případě, kdy máte nízký kreditní limit - jen 12000) peníze před dalším čerpáním doplnit - odeslat jim alesp.2 prac. dny před následným čerpáním, jinak vás nepustí anebo naúčtuje přečerpání

No neberte to když je to tak složité...

A na nákupy v Datartu lze použít kartu Axa, která vrací 4% bez omezení výše, není to sice 10% jako CITI v nábytku, potravinách, sportu a pohostinství, ale aspoň něco.

David - [email schován] (dne 01. 12. 2010 v 23.51)
ten clanek je paranoia.
Tak to funguje u vsech kreditek.
S citi shopping jsem opravdu od unora usetril asi 2800 po odecteni poplatku za vedeni karty.
Po roce a neco se da karta zrusit bez sankci.

Radek (dne 12. 02. 2011 v 12.18)
Díky moc...

Zdenda - [email schován] (dne 20. 02. 2011 v 19.40)
Tato karta je jen pro lidi,kteří vědí jak zacházet s penězi.Ne pro negramoty,kteří si neumí spočítat své finance a umět snimi nakládat.Každá karta má své výhody a nevýhody.

Helena - [email schován] (dne 02. 03. 2011 v 10.39)
Bezvadně jste to rozebral, díky. I za to, že Vám to není lhostejné, že rádoby slušné společnosti neví jak by vydělali na obyčejných lidech, kteří neprozřou nebo nedokážou takové nutiče odbýt.

Mino - [email schován] (dne 13. 03. 2011 v 23.18)
Zdravím všetkých!
Moja skúsenosť s O2 CitiBank je velice špatná. Mal som v O2 pevnú linku, internet a mobil. Keďže všetko som chcel platiť jednou zloženkou (čo mi bolo sľúbené) naletel som. Pri presťahovaní sa do iného mesta (zamestnávateľ ma presúva) začali veľké problémy, nechodila mi pošta na novú adresu, čo ifneď využili a naparili mi pokutu z omeškania plus uroky! Kým som to všetko splatil nabalili sa pekne. Navyše mi nikto z tých telefonických pracovníkov nevysvetlil poriadne všetky položky a ž keď som dal výpoveď mi to potom jeden človek vysvetlil. čo ma najviac udivilo, na elektronickom účte si môže človek kontrolovať len posledné 3 mesiace. Takže ak ste si neskopírovali všetky platby kartou, máte smolu! K platbám sa nedopátrate!
Som rád, že som už z toho zlodejského kola von a každému, kto by o tom uvažoval radím UTEKAŤ od nich čo najďalej! Všetkým prajem: prehľadné a bezpečné financovanie bez CitiBank!

fcds - [email schován] (dne 26. 04. 2011 v 18.28)
A PROČ JSI NEPLATIL INKASEM? Podmínky citibank jsou sice hodně ostrý a je třeba se to naučit používat a čtení VOP je velmi doporučeno, za to ale vrací nejlepší slevu 2% u nejširšího spektra řetězců, je fat.

Son of sun - [email schován] (dne 26. 06. 2011 v 13.04)
Poděkování za informace:

Zdravím a děkuji za shrnutí (zvlášť pak informací z toho malého a nepotřebného textu na konci smlouvy) :)
Spočítal jsem si, že tato SLEVA by pro mne byla ZTRÁTOU, byť nijak dramatickou (zatímco pro banku je to už jistě zajímavější, z pár tisíc oveček se po malém vytrženém chuchvalce vlny z každě dá už spíchnout pořádý svetr :)

Co jsem ale netušil je informace o platnosti smlouvy (kde i já jsem byl uveden v omyl, kdy mi slečny tvrdili, že žádostí se k ničemu neupisuji) - takže děkuji autorovi, příště budu o tuto zkušenost bdělejší :)

Jsem rád, že jsem nabídku odmítl a neskočil na lep :)
Zdravím všechny a... Lidé! Bděte :)

Michálková - [email schován] (dne 08. 07. 2011 v 18.11)
Měla jsem jí. Nepodařilo se mi jí aktivovat, tak mi ji jejich zaměstnanec aktivoval sám. Další telefonát, který byl povinný pro zahájení výběru a platby s kartou se opět nezdařil. Ale karta byla již aktivována - bohužel. Sleva na volání O2 také neproběhla. Takže v samém závěru jsem jim musela zaplatit téměř 2000,- Kč za nic a zařadili mne do registru dlužníků. Zrušit mi ji písemně ani telefonicky nechtěli, až jsem zaplatila ( za vedení karty a za pokuty neprovedené platby ). Byli arogantní a vysmáli se mi. Dokonalá zlodějna.

Jan - [email schován] (dne 10. 07. 2011 v 23.25)
Karta citi life mi už bohužel přišla poštou. Zatím jsem ji neaktivoval. Jak je nejjednodušší ji zrušit?
Děkuji za odpověď.

Jana (dne 12. 07. 2011 v 19.10)
Ale přece jakýkoliv obchod uzavřený na ulici, v obchoďáku apod., můžete bez udání důvodu do 14 dnů zrušit. Takže ta žádost nemůže být oficiální smlouvou. Zřejmě následuje ještě ověřovací telefonát, při kterém se člověk může svobodně rozhodnout zda kartu chce či nikoliv. Nebo se mýlím?

Luboš - [email schován] (dne 19. 07. 2011 v 16.18)
Dnes jsem unáhleně podepsal žádost o zaslání karty Mastercard shell citi card, nebo jak to přesně znělo. Právě jsem si to rozmyslel, holčina, co mi to nabídla, tak říkala, že když kartu aktivuji, tak začnou platit ty různé slevy. Pokud ji neaktivuju, tak se nic neděje a bude se mi doma válet bezvýznamný kus plastu (karty).

1. Co je na tom pravdy, bych se chtěl zeptat?
2. Jak případně kartu zrušit? (někdo tu psal, že přestříhnout a zaslat poštou do Prahy). Je to tak možné?

PS: doufám, že jsem to sem nedal 2x

Michal - [email schován] (dne 27. 07. 2011 v 16.52)
Zdravíčko, toto je spíše pro ty kdo ještě kartu neaktivovali.
Patřím k těm, kteří se nechali ukecat od sympatické slečny v obchoďáku. Už tam jsem si říkal že to asi bude něco za něco, ale když slečna říkala že kartu můžu kdykov zrušit tak jsem tedy kývnul a škrtnul se tam. Než mi karta přišla tak jsem si pozjišťoval co a jak a zjistil jsem, tak jak tady několik lidí píše, že se to pro běžného člověka nijak nevyplatí a že budu jen platit poplatky. Karta přišla a já se jí rozhodl místo aktivace zrušit. Na aktivační lince mi automat navýber překvapivě zrušení karty nedal :-D (takže tam nevolat). Zkusil jsem tedy zákaznickou linku. Další automat mě vyzval k zadání čísla karty, po zadání čísla a chvilce strpení mě to přepojilo na bankéře. Slušně se představil a já mu vysvětlil že chci namísto aktivace karty ji zrušit. Řekl mi že pokud kartu neaktivji a neuskutečním první nákup, tak mi nevznikají žádné povinnosti a že nemám ani povinnost toto nějak řešit. Že mi bude jen doma ležet a že si to můžu kdykoliv rozmyslet a aktivovat ji. Jinak že po dvou letech mi vyprší platnost a dojde ke zrušení. Taky že pokud na účtě nebude žádný pohyb tak nemají důvod mi posílat žádné výpisy.
Tudíž se musím zastat těch kouzelných slečen, které tam oblbují lidi, že mají pravdu když řeknou, že si to můžete kdykoliv rozmyslet (samozřejmě dokud ji neaktivujete). Patřím totiž taky mezi ty lidi kteří je nedokážou poslat ** ******.
Píši to sem pro ty, kteří si tento článek vygooglovali stejně jako já potom, co se upsali a rozmysleli si to.
Kařdopádně díky za článek, pomohl mi v rozvaze ;-)
I LOVE Google.

Marekzprahy (dne 27. 07. 2011 v 17.23)
Michal: Díky, doplnil jsem.

Michal - [email schován] (dne 08. 08. 2011 v 18.08)
>>> Doplnění
Povinnosti z takové nevinně vyplněné žadosti sice nejsou, nicméně jak zjišťuji, a co mi řekla "rychlemluvicižena" do telefonu, můžete stějně jako já čekat tu a tam nějaký telefonát ohledně toho jak je karta skvělá. A to sice proto, že jste v databázi neaktivních karet a banku zajímá, proč tomu tak je a budou vás chtít přesvědčit k aktivaci. Zatím nevím jak dlouho jim to vydrží, ale prý s tím musím počítat pokud kartu nezruším.
Takže abych shrnul to co mi logika dává = povinnosti k aktivaci, k rušení karty ani placení poplatků nemáte, nicméně a protože : účet karty musí banka udržovat (což je asi stojí love) tak vám budou volat tak dlouho dokud s tím sami něco neuděláte. One way or another. :-D

Václav (dne 09. 08. 2011 v 14.57)
Zdravím, vidím, že je to tu dva roky živé. Stále horké téma.
Já jsem si před asi měsícem aktivoval Citi Life kreditku (dříve jsem měl Citi Classic, kterou jsem nosil jen jako zálohu). U Citi Life při bonusu 2% a útratě kolem 10000 měsíčně mi ročně zbyde asi 1900kč. (200*12-500Kč poplatky zaplacené bonusem) Dosáhneme na to snadno, protože dodatkovou kartou platí i manželka. Proháníme tím všechny nákupy (potraviny atd). Splácet se dá ihned. Nemusí se čekat na výpis. Některé větší nákupy řeším tak, že si pošlu peníze na kreditku předem, abych pak mohl mít ty 2% za platbu kartou. Je to výhodné, ale vyžaduje to důslednost ve sledování osobních financí. Citi také umožňuje sledovat zůstatek na kartě přes telefon. Za 30kč měsíčně vám budou posílat sms a e-maily o transakcích nad 500kč, zůstatku a splátkách došlých na jejich účet, pokud si tuto službu zřídíte. Nicméně, kdo má problémy s hospodařením s normálními penězi, ten by si rozhodně nikdy nic takového zřizovat neměl.
Ono totiž jako každá vymoženost moderní doby je kreditka dobrý sluha, ale špatný pán. Jinak mám pocit, že úroky a poplatky za výběr z bankomatů jsou na všech kreditkách nevýhodné. Netýká se to jenom Citi.

Mikey (dne 08. 09. 2011 v 14.57)
Jak je uvedeno v diskuzi a ze zkušeností lze říct, že kreditní karta se může, ale nemusí vyplatit. Chce to jednak vybrat správně a pak můžete opravdu ušetřit, třeba když opravdu děláte obrat, můžete dostat míle od ČSA zdarma. Ale na druhou stranu, když si nehlídáte výdaje, tak se Vám to může zle vymstít... Ale to je u všeho, nejen u kreditních karet, ale i u půjček...

Libor - [email schován] (dne 05. 10. 2011 v 19.53)
Zdravím, včera mi přišla domů ShellMastercard. Po přečtení článku a příspěvků tohle nechci doma :D Kartu jsem zatím neaktivoval, jak se jí nejlépe zbavit?
Díky

Libor (dne 07. 10. 2011 v 05.07)
(aktualizace) Tak jsem zvedl telefon, zavolal na pobocku, že mi přišla karta, a po konečném zvážení z aktuálních dostupných informací jsem se rozhodl, že nechci využívat služby Citibank ani doručené karty. Bez problému mi sdělili ať odešlu znehodnocenou kartu na centrálu spolu s výpovědí smlouvy. Když jsem se zeptal, zda mohu toto vyřešit i na pobočce, tak zněla odpověď ano. Dojel jsem tedy na pobočku, podal formulář, nechal kartu znehodnotit a výsledné rozhodnutí z banky bych měl dostat do 14 dnů. Vzhledem k tomu, že karta nebyla ani aktivována, mělo by to být bez poplatků.
Teď ráno nad tím formulářem výpovědi uvažuju a hledám v obchodních podmínkách a něco není dobře. Podán a přijat byl formulář výpovědi, ale na stránkách banky se dočítám, že v době do 14 dnů od přijetí dopisu tedy smlouvy, má být použit formulář odstoupení od smlouvy. Jakmile slečna nebo paní s kterou jsem to včera vyřizoval začne v 9:00 pracovat, tak jí zavolám, že jsem dnes ráno toto objevil a v souladu s obchodními podmínkami je nutno toto opravit. Dodám zde další aktualizaci jak vše probíhalo. Trošku mne mrzí nepozornost obou stran, ale jsme jen lidi a chybička se může vloudit a veškeré jednání je bezproblémové, tak věřím v opravu chyby a řádné ukončení smlouvy.

Jony - [email schován] (dne 25. 10. 2011 v 14.55)
Po dlouhem a unavnem cteni obchodnich podminek a teto diskuze jsem se rozhodl o kartu City Life pozadat. Jeste pred vyplnenim jsem si zavolal na placenou linku 844888844 (1,54Kc/min) pro upresneni nejakych informaci. Vse probehlo bez problemu a bylo mi odpovezeno. Pote jsem se pustil do online registrace. Po registraci mi prisla SMS o tom ze moje zadost byla predbezne schvalena. Asi hodinu po SMS mi volala prijemna pani/slecna z citybank pro upresneni informaci a rezervaci terminu navstevy jejich messengera. Hovor trval temer pul hodiny a ja jsem se mohl zeptat na cokoli co mne zajimalo. Termin prichodu messengera jsme domluvili hned na nasledujici den. Messenger prisel v presne stanovenem terminu a ja jsem mohl podepsat smlouvu spolecne s zadosti o dodatkovou kartu. Veskere jednani ze strany Citybank mi pripadlo ferove a profesionalni.

Lady (dne 08. 01. 2012 v 21.17)
a to nechtějte vědět, jak se chovají "zaměstnavatelé" těchto prodejců...celé je to jeden velký podvod, jak karty, tak vyplácení výplat...zažila jsme to, naůetěla jsme na rádoby slušný a poctivý inzerát, který zní asi takto:

PROMOTÉR/HOSTESKA - 22.000 Kč






Požadujeme

Hledáme mladé, komunikativní a sympatické lidi, reprezentativní a energické vystupování, flexibilitu a odhodlání ke kariérnímu růstu. POZICE VHODNÁ I PRO ABSOLVENTY BEZ PRAXE!!!

Nabízíme

6 hodinová směna Po-Pá, fixní plat 20.000Kč, pravidelné bonusy a firemní benefity, kompletní bezplatné zaškolení a rychlý kariérní růst, získání praxe ve finanční sféře

Náplň práce

Dlouhodobá spolupráce s mezinárodní bankou. Komunikace s novými i stávajícími klienty ohledně možnosti získání produktů, administrativa.

naštěstí jsme včas odešla...

Petra - [email schován] (dne 01. 02. 2012 v 12.12)
Kartu jsem si telefonicky objednala, ale po přečtení diskuse o ni nemám zájem. Za dva dny mi ji donese messenger. I přesto, že mu nic nepodepíši a kartu si nepřevezmu, vznikl mi nějaký závazek?? Děkuji

Ondřej - [email schován] (dne 18. 02. 2012 v 00.10)
Lidí, kteří se rozhodují podle mínění druhých je mi upřímně líto, vypovídá to o jejich malosti. Kreditní karta Citi Life je výhodná pro toho kdo s ní umí zacházet. Rozdodně to není to karta pro pitomce. Když dáte pitomci do ruky motorovou pilu, tak si akorát uřízne hnátu.

Lenka Háječková - [email schován] (dne 24. 02. 2012 v 10.43)
Ondřej mi mluví z duše! I já mám více jak dva roky City O2 a jsem spokojená a stále v plusu. Je jen třeba pozorně číst a také dodržovat podmínky. O nic jiného nejde. To, že tady každý jen nadává na "zlodějnu" a při tom ani neví, co vlastně podepsal, hovoří za vše.

Michal - [email schován] (dne 25. 02. 2012 v 10.05)
Kreditní karty využívají především dva typy lidí - ti, co čerpají výhody a ti, co čerpají úvěr. Člověk si to musí nejdříve srovnat v hlavě...

Zuzana (dne 16. 03. 2012 v 14.15)
Zdravím, já mám kreditku Citi Life a přijde mi naprosto bezvadná. Nemám s ní sebemenší starosti, protože mám nastavené inkaso na 100 % částky v den splatnosti. Utratím jí cca 15 - 25 tisíc měsíčně a inkasuji pak 2 % zpět. V podstatě je to produkt jednoduchý a průhledný, pokud se používá tak, jak má - tedy nelepit s ní dluhy "z cizího", ale kontrolovat vlastní cash-flow. Je mi jasné, že většina stěžovatelů toto vůbec nepochopila.

Simona (dne 19. 03. 2012 v 10.25)
Objednala jsem kartu přes telefon, nějaká slečna mi to půl hodiny tlačila do hlavy, tak jsem nakonec kývla. má mi ji přivést kurýr, ale já váhám, zda ji vůbec převzít. vznikl mi závazek již souhlasem přes telefon, nebo tím, že kartu od kurýra nepřevezmu jsem z obliga a nemusím mít strach, že by po mě někdo něco vymáhal? vím, že se to musí nějak aktivovat přes telefon...díky

Lbor - [email schován] (dne 13. 04. 2012 v 12.44)
Souhlasím .Nemám s nimi rovněž dobrou zkušenost..(píši to velice slušně,nechci být za hulváta)

Tatka - [email schován] (dne 17. 04. 2012 v 16.32)
Zuzanko zdravím do Citibank a děkuji za reklamu. Kreditka od Citibank je zlo, samozřejmě, že to, co ušetříte na nákupu si obchodník předem zahrne do vyšší ceny zboží (aby neprodělal), tzn. výsledek je ten, že šetříte, ale v předražených obchodech (viz. Shell pumpy).

Chef - [email schován] (dne 19. 04. 2012 v 20.05)
2 %, co sem slyšel, jsou všude, treba i v Kauflandu. Ten je taky predraženej ?
Jinak kreditky, nejen od CITI, jsou všeobecné zlo, pokud s nima neumíte zacházet.

stromek - [email schován] (dne 15. 05. 2012 v 09.51)
osobně mám velmi špatnou zkušenost s CITI BANK , velice varuji před rafinovaností nadhaněčů, kteří Vám u obchoďáků budou Citi produkt nabízet.Mohou Vám nakecat v podstatě cokoliv, ale platnost má to, co je na papíře. Když si pročtete kličky ve všeobecných podmínkách a zejména to, co je velmi - velmi maličkým písmem, tak zjistíte, že jste naletěli.přečtěte si komentáře na http://www.penize.cz/banky/8141-citibank-europe-plc-organizacni-slozka.
osobně respektuji příspěvky - kde pisatelé vyjadřují jejich vlastní spokojenost s produkty Citi Bank, a kde někteří aktivně označují za blbce všechny, kteří s kartou " neumí zacházet a využívat ji ". Osobně děkuji, ale o tento druh adrenalinu nemám zájem. Velmi všechny zájemce varuji, u obchoďáků hlavně na místě nic nepodepisujte, polopravdy a kecy nadhaněčů ignorujte a nejdříve si pečlivě prostudujte a pročtěte všeobecné a smluvní podmínky.Možná Vás zaujme, že sídlo banky je v Irském Dublinu, a že tudíž mnohé z Vašeho případného svazku s bankou bude podléhat tam platným zákonům. Když se to bance nebude hodit, tak v čechách se nedovoláte, a ještě jste si to podepsali. Já osobně jsem zaznamenal veliký rozpor mezi tím, co mi slečna u obchoďáku hezky navyprávěla a drsnou skutečností, která je černé na bílém sepsána ve smlouvě a podmínkách. A pozor - platí jen to, co je psáno.

Chef (dne 15. 05. 2012 v 17.51)
Nekdy by nezaškodilo konkretizovat rozpory. Co se smluvních podmínek týče, osobne pochybuji o tom, že jsou zásadne jiné než smluvní podmínky jiných bank.

Šmoula - [email schován] (dne 03. 06. 2012 v 10.56)
Zdarek všem,

Mam kartu citishopping a jsem s ni velice spokojeny. Prvni 3 mesice jsem mel slevu 10% , max. sleva byla 500 kč. Pak uz byla sleva jenom 2% a to uz jsem si rekl, ze to je malo tak jsem volal, ze to chcu zrusit a rekli mi, ze mam poslat zadost do Prahy na zruseni. Poslal jsem tedy a po tydnu volali, ze kdyz to nezrusim, tak mi daji slevu 10% naporad jako vazenemu zakaznikovi a muzu ziskat slevu az 10 000 mesicne. Takze kdyz treba utratim mesicne 100 000 sleva 10% je 10 000 co uz je super. Utratim tak mesicne 10 az 20 tisic, takze to je 1000 az 2000 mesicne zpet, kdyz si koupi treba v budoucnu TV za 30 tacu tak to uz je 3 tacu zpet.
Ja z touto bankou nemam problemy a platim s ni vsude.

Mejste se.

Marekzprahy (dne 03. 06. 2012 v 11.17)
Šmoulo, ta retenční nabídka je ekonomický nesmysl - nevěřím, že by do toho Citi bank šla.

šmoula - [email schován] (dne 04. 06. 2012 v 06.43)
Mluvim pravdu, proc by to tak nešlo. Me takovou nabidku dali, mozna ze byla takova akce pro par zakazniku, nevim, ale hlavne ze to tak mam, da se trosku usetrit.

Lukáš Konečný - [email schován] (dne 08. 06. 2012 v 17.42)
Zdravím,
také jsem jim to podepsal, ale dosud mě karta nepřišla a ani sem nic přes telefon neaktivoval (respektive volali mě 2x, ale nevzal jsem jim to) na email mě přišel mail že mám kartu aktivovat, po přečtení tohoto fóra jsem se uklidnil, že je vše v pořádku pokud jim to neaktivuji, nicméně po přečtení tohoto příspěvku na penize.cz mi není moc do smíchu "Od zástupkyně CITI Bank jsem byl opakovaně ujištěn,že pokud nebudu aktivovat kartu, tak nevznikne mezi mnou a bankou žádný závazek, žádná povinnost, žádný účet, že si vše mohu doma a v klidu rozmyslet po seznámení s obsahem informačního CD - které mi dala. V důvěřivosti, které teď lituji jsem podepsal smlouvu v dobré víře, že od zástupkyně banky dostávám pravdivé informace. Po shlédnutí informačního CD jsem shledal služby CITIBANK jako nevhodné pro moji osobu. Operátorce, která mne kontaktovala na telefon jsem hned a jasně řekl, že nebudu chtít žádný jejich produkt.Přesto mi karta přišla v obyčejné obálce. Nic jsem neaktivoval!!!! Přesto přišel dopis s oznámením že mi byl založen účet!!! Následně přišla informace, že u jiného ústavu - tedy ne u Citibank mi bylo aktivováno zpoplatněné pojištění neschopnosti splácet a zpoplatněná služba Citi Alert. Opakuji nic jsem neaktivoval - přesto jakési služby banka přes moje telefonické výslovné odmítnutí zřídila. Z obavy, aby nemohlo pokračovat vedení těchto nevyžádaných služeb jsem bance poslal písemnou výpověď a odstoupení od smlouvy. Od banky jsem nedostal žádné potvrzení ani vyúčtování, že služby byly uzavřeny a ukončeny. Obávám se, že banka zneužila moje osobní údaje a někde nadále vede aktivované jakési skryté placené služby a v budoucnu ode mne bude vymáhat nějaké penále. Je mi hanba, že jsem tak hloupě naletěl. Cítím se být podvedený. Máte někdo zkušenost, jak od Citibank odejít a mít přitom jistotu, že už s nimi nemáte nic společného?" Má ještě někdo takovouto negativní zkušenost ? Dopředu děkuji za odpověď

kob028 - [email schován] (dne 09. 07. 2012 v 16.51)
Kartu mám už asi dva roky aktivovanou, zatím jsem jí nijak nepoužil a žádný dluh na ní není (po telefonickém ověření). Za rok by snad měla expirovat.

Nechal jsem se umluvit slečnou od CITI v obchodním centru. Ale smysl kreditních karet nevidím.

Tom M. - [email schován] (dne 11. 07. 2012 v 00.16)
Myslím, že takový produkt si vezme jen tlučhuba, co potřebuje rychle rychle zalepit nějaký dluh nebo "investici". Normální člověk si kupuje za své peníze. To je asi tak vše, co je potřeba k tomu říct. Dobře vám tak!

Ivo (dne 18. 07. 2012 v 13.13)
Kreditní karta je naprosto OK nákupní produkt. Nemusíte se neustále koukat, jestli jste si přelili peníze z účtu do peněženky.
V žádném případě ale nedoporučuji pro "lepení" dluhů. Výhody bezúročného období pak jdou "do kelu" :)

mama (dne 22. 08. 2012 v 15.22)
Dnes mi volala slečna,byla velmi řesvědčivá,vše jse jí odkývala a na všechny všetečné otázky odpověděla.Říkala jsem si,že stejně nakonec kartu neaktivuji.Doma jsem sedla k webu a po přečtení podmínek a diskuzí jsem se rozhodla,že nebudu čekat na kurýra a kartu zruším hned.Zavolala jsem na číslo do CITI bank/233062222/,kde velmi ochotná a neptající se na důvody slečna mi řekla,že vše zařídí .Utvrdila mne,že je tímto vše vyřízeno a já věřím,že je to tak.Kdyby ještě někdo kvůli tomuto odstoupení volal,napíšu vám o tom.Ale věřím,že ne.

mama (dne 22. 08. 2012 v 15.27)
P.S. Omlouvám se za překlepy.Ještě jsem chtěla dodat,že mám LADYkartu z Komerční banky.Je to taky kreditní karta.Jsem s ní i s touto bankou spokojená.Dlouho jsem tomuto produktu odolávala,ale dnes můžu říct,že díky Lady kartě jsem se naučila víc sledovat účet a pohyb peněz na něm a tak i víc ušetřím.

mama (dne 27. 08. 2012 v 08.58)
Včera jsem měla zmeškaný hovor a dnes jsem tedy mluvila s kurýrkou.Řekla jsem jí,jak jsem se v CITI bank domluvila a ona hned odpověděla,že tedy v pořádku a víc jsme se nebavily.Takže v poho.

Zbyněk (dne 03. 09. 2012 v 18.05)
Dobrý den všem, chci se podělit o "úžasnou" zkušenost s touto "bankou". Na jejich WWW stránkách píší, že mají produkt "rychlá" půjčka, kdy výřízení trvá 3 PRACOVNÍ DNY, počítáno od doby, kdy jsou do banky doručeny potřebné dokumenty, tzn žádost a potvrzení příjmu. Toto vše u mě proběhlo v pořádku a bylo mi toto dodručení potvrzeno některými pracovníky banky na různých úrovních. Po ČTYŘECH dnech jsem do banky volal a ptal se na výsledek, odpověď byla - vaše žádost je v procesu schvalování, zavolejte si zítra. No a tuto jejich odpověď poslouchám do telefonu od jejich do nebe volajících nekompetentních osobních bankéřů, zaměstnanců na tel. centru a na odělení žádosti o půjčku JIŽ 14 PRACOVNÍCH DNŮ!!! na můj dotaz proč lžou se třemi dny mi nikdo neodpověděl, prý jim to standardně trvá tři týdny!!! Korunu tomu nasadila "osobní bankéřka, která mi řekla, že jestli se mi to nelíbí, tak mám jít jinam!!!! jeden zaměstnanec mi řekl, že je úvěr zastaven, druhý za 5 minut, že ne, že se kolega spletl, dále jedna paní, že podklady jsou u nich teprve týden, druhý zam. pak, že již 14 dnů,...Jak pak takovéto bance věřit???

Michal - [email schován] (dne 12. 09. 2012 v 11.56)
Existence něčeho tak zbytečného jako je citibank a jejich styl práce podle mě jen potvrzují úpadek dnešní společnosti. Povrchnost, přetvářka.. Jak školí své "prodejce".. Žádná upřímnost. Nikdo dnes nejde s kůží na trh a pouze se vše dává do krásného obalu, pod kterým je shnilé jádro. Kdo umí více lhát, ten vítězí (samozřejmě hezky lhát- nepřímo. To že řeknu jen neúplnou pravdu- máte slevu 20% a neřeknu, že to po 3 měsících končí, je podle mě lež).

Adam (dne 15. 09. 2012 v 10.42)
Ja jim take naletel... Kartu jsem dlouho vyuzival, nez na me udelali takovy mensi podraz (ale samozrejme vse podle svych smluvnich podminek)... Mel jsem kreditku CITI CLASSIC. U ni plati, ze pokud se vse v radnem terminu splati, tak ji mate zadarmo. Dlouhe mesice jsem ji pouzival na sluzebnich cestach - koupil jsem letenku, hotel a pod., pote jsem vyuctoval u zamestnavatele a penize vzdy vcas vratil... Pote jsem se nechal prekecat po telefonu na aktivaci sluzby automatickeho strhavani minimalni castky - pry kdybych zapomel, tak at mam zaplacenu alespon minimalni splatku, a tim nizsi uroky.

Tady nastal prvni problem... Tu minimalni castku si totiz zacali strhavat i v pripade, ze jsem vse splatil vcas i s tydennim predstihem. Tim padem jsem zacal mit na uctu preplatek. Rozhodl jsem se proto, ze jim budu posilat jen castku o tu minimalni splatku mensi, abych se vzdy dostal na 0. Nejakou dobu to tak fungovalo. Pak ale zniceho nic prisla ta jejich svinarna...

Na kreditce jsem udelalo utratu 46 000. Minimalni splatka byla 1470,-, proto jsem jim poslal 44 600. Nalednou vsak, z niceho nic, si tu minimalni castku sami nestrhli!!! tim padem jsem mel nedoplatek asi 1470. Kdyby si strhli uroky jen z toho nedoplatku, tak by mi to az tolik nevadiolo. Podle jejich obchodnich podminek vsak plati, ze v pripade nedoplatku (byt jedine koruny) si uctuji procenta z cele castky minuleho mesice. Tim padem si pristi mesic nauctovali na urocich 1200,- !!! Tim u me skoncili. Kreditku jsem doplatil a od te doby prestal pouzivat... A.

Ivana - [email schován] (dne 05. 10. 2012 v 15.02)
Kreditní kartu Citi life vlastním více než rok, a jsem s ní spokojená. Veškerá nákupy platím touto kartou místo z mého běžného účtu, zpočátku došlo také k nepochopení funkce téhle karty, ale po nějakých telefonátech se vše objasnilo a já si nemůžu stěžovat. Na nákupech jsem ušetřila od doby, co ji vlastním cca 3,5 tis. takže i přesto, že už nyní platím 50,- Kč poplatek za vedení, se mi karta vyplatí.....navíc, penízky, které ušetřím na svém běžném účtu si "odkládám" na spořící účet....takže tam z toho také něco málo kápne. Chce to jen umět si vše spočítat a nezapomenout včas splácet a v žádném případě bych nepovolila inkaso!! Dodnes - když mám nějaký problém nebo se mi něco nezdá, zavolám na klientskou linku a vše se dá vyřešit, nesetkala jsem se s neochotou.

Lucie (dne 16. 10. 2012 v 10.58)
Včera jsem se taky přidala do skupiny "napálených". Jsem na sebe děsně naštvaná!!! Hned večer jsem psala e-mail na zákaznický servis Citibank s žádostí o zrušení požadavku na kartu. Odpověď zatím žádná. Nelenila jsem a hned ráno volala na infolinku a chlapec na drátě mi ochotně žádost zrušil. Karta mi prý nepřijde a věc se považuje za uzavřenou. Ptala jsem se i na související pojištění karty a na to, jestli mám ještě nějaké povinnosti vyplývající z podepsání žádosti o kartu a bylo mi řečeno, že si mě mažou z evidence a že to tímto končí. Snad je to tak....

Václav (dne 12. 11. 2012 v 03.54)
Náhodou, při vyhledávání jiných informacích, jsem opět narazil na tuto diskuzi. Psal jsem sem dne 09. 08. 2011 v 14.57. Teď jsem si vyjel z internetbankingu, kolik jsme prohnali citilife kartou. Za rok do tohoto dne to bylo 144000Kč. Banka mi tedy v bonusech dala asi 2800Kč. Po odečtení poplatků za vedení to je 2300Kč. To je 200Kč měsíčně, které od Citi dostanu. Přes kartu nakupujeme vše (manželka má dodatkovou ke stejnému účtu). Od tohoto měsíce dokonce mohu přes kartu platit i SIPO (7500Kč). Tím se dostávám asi na 340Kč měsíčně, které mi Citi vrátí. Nemyslím si, že je to nevýhodné. Nicméně vše pravidelně, skoro denně, kontroluji. Pokud bych cítil, že mám problémy, okamžitě bych kartu zrušil. Rozhodně bych jí nepoužíval na látání dluhů. Na kartě udržuji zůstatek +- nula úvěru. Nečerpám celý měsíc, abych pak po zaslání výpisu splatil. Na kartu se dají poslat peníze s předstihem. Dají se tak realizovat platby mnohem větší, než je povolený kredit. I z těchto plateb jsou dvě procenta k dobru! Všechny hovory s citibank, jejich čas a obsah si zapisuji. Rozhodně nereaguji na další nabídky. Rychlé peníze zaslané na účet za vysoký úrok mě opravdu nelákají. Taktéž výběry z bankomatu jsou tabu. Shrnu-li to, citilife je jednou z těch výhodnějších kreditních karet. Například již v diskuzi zmíněná Lady karta od KB vám připíše jen 1% ze všech plateb, ale ještě jen na jejich penzijní fond. U citi je mohu hned utratit. Ostatní věci jsou podobné. Upomínka za nezaslání splátky - 500Kč, výběr z bankomatu - 1% z částky atd. Prostě, jakmile máte problémy, okamžitě pryč.

petr - [email schován] (dne 16. 11. 2012 v 12.48)
Dobrý den
také já jsem se nechala přemluvit, a podepsala jim žádost o zřízení citi kreditní karty . Doma jsem si vše rozmyslela a po
poradě jsem jim poslala doporučený dopis ( na pražskou adresu)
asi v tomto znění:
Věc : Zrušení žádosti o zřízení Citi kreditní karty

Žádám Vás s okamžitou platností o zrušení kreditní úvěrové karty
Citi bank č………………………….. na jméno ………………………………..
Rč………………... Karta nebyla aktivována . Dále žádám , aby veškeré
mé osobní údaje uvedené na žádosti o zřízení citi kreditní karty
č. žádosti xxxxxxx x kterou jsem podepsal v atriu obchodního
domu TESCO v Hradci Králové dne…………………… byly stornovány,
případně vymazány z vaší databáze.
Žádám Vás také o písemné potvrzení o zrušení
této kreditní karty na mé jméno.
Za kladné vyřízení předem děkuji.
Adresa popř. tel…………………………… v.......dne..............podp....

asi za týden mi přisla odpověd potvrzení o ukončení platnosti
smlouvy o vydání a užití city kr.karty ( na zakladě vašeho oznámení byla vaše kreditní karta ukončena kartový učet uzavřen
a veškeré závazky vyplývající ze smlouvy vyrovnány.)
takže je myslím vše OK. (karta nebyla aktivována) na čísla uvedená na žádosti raději nevolat je to samej automat.takže toto je má zkušenost se zrušením přeju hezký den :-)




V …………… dne ………………….. podp. ………………………………

Jarda P. - [email schován] (dne 08. 02. 2013 v 11.34)
Potvrzuji zkušenosti spokojených klientů. Kartu používám od listopadu 2012, měsíční úspora 300-400 Kč. Shrnutí pro váhající:
kreditku od Citi si nepořizujte, pokud splňujete kteroukoliv z následujících podmínek:
1) je vám zatěžko pravidelně (min. 1x měsíčně) si po internetu zkontrolovat účet;
2) utratíte na kartu měsíčně méně než 12500 Kč (pak nedostanete slevu ani každý druhý měsíc, protože slevy se připisují po 500 Kč a bude vám déle trvat, než je nastřádáte);
3) potřebujete kartu na vybírání hotovosti - k tomu ŽÁDNÁ kreditka NENÍ URČENA!
4) nedáváte si pozor na své věci a hrozí vám, že kreditku ztratíte nebo si ji necháte ukrást;
5) nemáte finanční disciplínu a budete mít sklon utratit víc, než kolik na konci měsíce dokážete splatit: paradoxně, ač se kreditkou dají snadno dělat dluhy, je vhodná jen pro ty, kteří jsou trvale v plusu. V rychle rostoucích dlužných částkách se brzo utopíte.

Kreditku jsem si pořídil v minimální konfiguraci (pojištění zneužití + SMS oznamování provedených transakcí jsem odmítl se zdůvoděním, že jsem lakomý a chci mít celá dvě procenta; nabízený limit jsem si z bezpečnostních důvodů nechal snížit na 50k, protože ani tolik neutratím, apod.) a po čtvrt roce kartu stále vnímám jako bezpečnou a výhodnou. Se Citi v zádech jsem pak vyrazil na dvě své další banky, aby mi koukaly zrušit poplatky za účty, nebo uvidí; a jak to hned šlo! :-) Musíte poštvat bankéře proti sobě navzájem; jinak vás oškubou. Až mi za 9 měsíců vyprší bezplatné období, čeká jeden nepříjemný hovor zase bankéře v Citi. Život se s nikým nemazlí. Kreditka obecně vyžaduje finanční gramotnost; asi se dá říct, že kdo se jí bojí a sám neví proč, radši by si ji opravdu pořizovat neměl. Citi není žádná charita a jejich podmínky jsou nesmlouvavé, ale podle mých zkušeností ne zákeřné. Narazíte na skryté háčky, jako že kvůli připisování odměn je nutno každý měsíc telefonovat (nelze nastavit automaticky), ale za slevu to stojí. Čtyři stovky měsíčně na ulici ležet nenajdu - ani nemám takový příjem, abych nad nimi mávl rukou.

Majkl Bejk - [email schován] (dne 13. 02. 2013 v 13.41)
Mě začali otravovat s tím, že můžu mít 10% slevu na fakturu za O2 volání..atd.
http://www.schvalime.cz/kreditni-karty-citibank-O2-citi-classic
http://www.citikreditka.cz/citi-o2/

Za mnou teda poslali kurýrku, ale samozřejmě jsem nechtěl nic podepisovat bez detailních informací, pač pod podpisem bylo drobným písmem, že se zavazuju k poskytnutému úvěru za asi 23 RPSN. Ti se tvářili jako, že mi bylo mnohé sděleno po telefonu, ale CD s informacema mi kurýrka dala a to jsem si nachal na promyšlenou.

Opravdu platí to zvýhodnění na O2 volání jen první nějakou dobu?

Jarda Pecka - [email schován] (dne 13. 02. 2013 v 14.11)
Ahoj Majkle, z Tvého textu není moc jasné, o co jde; časové omezení výhod jsem na uvedených stránkách nenašel (a pokud by tam bylo, řeší se to tak, že s blížícím se koncem výhod požádáš o zrušení karty a banka Ti výhody ráda prodlouží - tohle funguje všude). Co se úvěru týče - těžko Tě někdo může donutit k tomu, aby sis vzal úvěr; podle mě je to (celkem běžná) sazba na nesplacené závazky, čemuž se snadno vyhneš tím, že vždy zaplatíš dlužnou částku během bezúročného období. Což je taky jediný rozumný způsob, jak používat (jakoukoliv) kreditku. A že banky nabízejí klientům nové způsoby, jak u nich utrácet svoje peníze, není specialita Citi; ty ostatní to dělají taky...

kurýr - [email schován] (dne 09. 03. 2013 v 22.12)
Kreditka je zkrátka kreditka.Nedoporučuji nikdy používat k výběrům hotovosti(žádné bezúročné období)a ani k využití jako úvěr.Levnější je vzít si půjčku normální.Pokud chcete používat kartu Citi k čerpání slev,dodržujte pravidlo zaplatit splátku celou,včas a pokud chcete využívat pojištění a nic za něj neplatit,splatit vše před odesláním výpisu(výpis třeba k 10 v měsíci-mít tam peníze už osmého).Zrušení karty je po roce zdarma,během prvního roku je poplatek za zrušení-asi tak 590 kč.Kdo chce žádat o hypotéku musí vědět,že i neaktivní karta je v registru a je možné pro schválení hypa očekávat že se na to v bance nebo makléř bude ptát-snižuje to bonitu.
Co se týče slev na citi kartách-O2 citi karta-sleva je nově odstupňovaná od 10 do 30 % z faktury za tel.(nutno nastavit inkaso platby faktur z kartového účtu(na 30% dosáhnete pokud jde přes účet objem plateb asi 20 tis),u Citi life karty(dříve shopping) je sleva 2 % z plateb,prvních 12 měsíců bez poplatku-jen se musí použít(v citi clubu prodejnách je sleva i někde až k desítkám %).Na dalších citi kartách je třeba u shellu 5 % - tam je to jasné i pro blbce-zaplatím,ušetřím.Výše slevy je omezena max. odměnou- Life 2000,O2 2000,Shell 500,- Kč.
Pokud kartu potřebujete k životu,dobře ji využívejte.Dobrý sluha,zlý pán.

Jara de Spat - [email schován] (dne 12. 03. 2013 v 14.00)
Mít pevnou linku se nevyplácí.Najdousi vás v seznamu a dotírají tak dlouho ,až podlenete slibům. Ješ´tě že jsem to O2 zrušil.Samej dealer-Hrnce, ponožky ,zdravá výživa a taky Citibank !!!Dost dlouho jsem odolával a pak jsem přistouil na zkoušku. atd ... kartu jsem ani neaktivoval a už jsem měl -286kč(tak že platba -dluh! )
Z něčeho přece musí být živi-s těch slev co nabízí by to ale nešlo......
Tak honem -Výpověď smlouvy -ale zaplatit musím i za výpis který mí sami od sebe poslali
Nenechte se uvrtat.......

Milan - [email schován] (dne 31. 03. 2013 v 10.47)
Kartu mam uz 2 rokem a nemohu si to vynachvalit. Dostavam 2% zpet z kazdeho nakupu, platim s ni skoro vsechno vcetne SIPO a pri utrate 30.000Kc je zaplacen cely rocni poplatek za kartu. O vyhodnejsim produktu na ceskem kartovem trhu nevim. 10% zvyhodneni nakupu po prvni 3 mesice (do max vyse bonusu 1000kc, resp. utrate do 10000kc) a 500kc pri aktivaci je jen bonusem navic. Ktera kreditka vydana v CR nabizi neco lepsiho? Budu rad, kdyz poradite.

Patrik - [email schován] (dne 16. 04. 2013 v 16.53)
Já jsem si osobně kreditní kartu pořídil z http://online-citibank.cz a to na palivo Shell kde ušetřím za měsíc 2 000 Kč. Podnikám a musím jezdit stále k zákazníkům jelikož dělám elektroinstalace. Necpěte zbytečně bankám peníze když to jde jinak

Marekzprahy (dne 16. 04. 2013 v 17.08)
Upozorňuji, že Patrik je velmi pravděpodobně vlastníkem domény online-citibank.cz (Patrik Zapletal) a má z každé online objednávky karty provizi. Jeho argumenty pro pořízení karty proto berte s rezervou (přímý odkaz na objednání jsem z pochopitelných důvodů odstranil).

Magda - [email schován] (dne 13. 06. 2013 v 20.44)
měla bych dotaz a prosím o rychlou odpověd...taky jsem naletela a v tescu podepsala zádost-ted se biju do hlavy...naštěstí ji neaktivovala ale : prišla mi karta a já jsem ji hodila do pece s tím že ji nechci :( ted nevím co mám dělat ,pořád mi volá otravná ženská krera me do aktivace nutí :( co ted když kartu nemám ??? ale taky to nemám aktivované?

Jarda Pecka (dne 17. 06. 2013 v 10.13)
Paní Magdo, zdá se, že jste udělala dvě chyby po sobě... nejdřív jste si objednala něco, o čem jste neměla důkladně rozmyšlené, jestli to opravdu chcete (návod pro příště: nikdy nepodepisujte hned na místě; pokud je nabídka tak urgentní, že už zítra nebude platit, už tím je podezřelá) a pak jste zničila kartu, která Vám (podle mých zkušeností) mohla docela dobře sloužit... Navíc zničením karty se na Vašem vztahu k bance nic nemění; spálit můžete kartu, ale ne záznam o Vašem účtu v databázi. Jak to v tomhle ohledu funguje v Citibank, z hlavy nevím, ale moje manželka se také nechala umluvit, aby si objednala podobnou kartu České spořitelny (méně výhodnou než v Citi: odměna je jen 1% místo 2%, a navíc se platí měsíční poplatek); podepsala podivný papír, na kterém není ani napsáno, že je to smlouva o kartovém účtu, a karta dorazila poštou až po uplynutí zákonné 14-denní lhůty na odstoupení od smlouvy... Na telefonický dotaz mi bylo řečeno, že manželka může zajít s kartou na pobočku a tam ji bez poplatku zrušit. (Měsíční poplatek za kartový účet jí už strhávají bez ohledu na to, že kartu neaktivovala.) Zajít na pobočku Citi je tudíž asi jediná možnost i pro Vás. Přesto bych Vám doporučil nechat si kartu znovu poslat a začít ji využívat; o lepším produktu na českém trhu kreditních karet nevím. Jak jsem psal ve svých předchozích příspěvcích, podmínkou úspěchu je finanční disciplína a utrácení jen tolika peněz, kolik máte připravených ke splacení; ač Vám leckdo bude tvrdit opak, kreditní karta v žádném případě NENÍ úvěrovým nástrojem - rozhodně ne bezpečným. Mně ta moje při správném používání (striktně včasné splátky v plné výši a vytrvalé odmítání veškerých dodatkových služeb) už déle než půl roku šetří cca 400 Kč měsíčně. Moje žena už souhlasila, že bez konzultace se mnou nic dalšího podepisovat nebude, a stejnou službu byste od svého partnera asi měla žádat i Vy :-)

Lukas - [email schován] (dne 07. 09. 2013 v 14.00)
CITI Kartu jsem sice aktivoval, ale nikdy nepoužil. Kartu byla po asi dvou letech zrušena. Na telefonické požádání přišel dopis s potvrzením o ukončení karty.

Tomáš Janíček - [email schován] (dne 25. 09. 2013 v 18.27)
Tak tak, myslím, že neí třeba se kreditních karet bát. Podmínkou je disciplína. A vybrat si tu správnou. Mně se např. nejlépe vyplatí Citi Billa kreditní karta, při nákupech v Bille úspora 3%, jinak 1%. Podle mých propočtů bych měl uspořit za rok 1500 2000 Kč.Tak uvidíme. Mám ji 14 dní.Měsíční poplatek při aktivním užívání žádný.Pokud mi nebude vyhovovat, výpovědní doba je 1 měsíc. Vše jsem samozřejmě napřed důkladně prostudoval a přiznám se při nabídce na ulici jsem taky brigádnici slušně s kreditkou poslal do háje.Až po přečtení pár článků a všech jejich podmínek a sazebníků jsem do toho šel.Samozřejmě tabu je bankomat, jak už tu bylo několikrát opakováno.Pravdou je že je to jen pro zodpovědné a pro ty co peníze mají. Za těchto podmínek zapomeňte na úvěr. To by byla cesta do pekel.Já zodpovědný jsem, rozpočet si vedu už léta a nemám problémy.

Ivča (dne 02. 10. 2013 v 12.24)
Já jsem hodně obezřetná, co se takových nabídek týče, můj přítel asi už tolik ne. Jemu zavolali a nabídli mu kartu české spořitelny (odměna) po telefonu, on se nechal přemluvit, protože paní mu tvrdila, že úrok je 1%, zjevně mu to schválně moc nevysvětlila a za pár dní přijel s kartou a dokumenty poslíček, který na něj tlačil ať hned podepíše, že nemá čas. Vím byla to přítelova hloupost, že podepisuje co nepřečetl, ale to jednání mi přijde jako u kdejaké podvodné firmy.Zatím ji neaktivoal, tak doufám, že to půjde bez problému zrušit.

Jaroslav - [email schován] (dne 02. 10. 2013 v 12.48)
Slečno Ivčo, Váš přítel žádnou tragickou chybu neudělal (byť souhlasím s tím, že takovýhle způsob nabízení finančních produktů je neetický). Jak v této diskusi už bylo vysvětleno, pro disciplinovaného uživatele je úrok na kreditní kartě bezpředmětný (standardně bývá kolem 23%), protože pokud včas splácíte, neplatíte žádný úrok. Hodnota 1% mohla souviset např. s nabídkou vracet klientovi 1% z každé uskutečněné transakce; některé banky to dnes nabízejí. Obecně platí, že kreditní karta je rizikovější produkt než debetní, a pořizovat si ji má smysl, pokud: a) majitel s ní umí zacházet a má finanční disciplínu, a b) karta nabízí nějakou podstatnou výhodu, jako např. slevu z každé transakce. Výhody typu "sleva až 25% u následujících prodejců luxusního zboží, kde nakoupíte jednou za dva roky..." smysl nemají...

Tomáš Janíček - [email schován] (dne 02. 10. 2013 v 13.10)
Souhlasím s Jaroslavem. Nic se ještě neděje.Jen pozor na to aby se i u neaktivované karty neplatil nějaký měsíční poplatek. Pokud ji nechcete, stejně by mělo platit odstoupení od smlouvy do 14 dnů.

Eva Bečvářová - [email schován] (dne 11. 10. 2013 v 08.31)
Mně jí taky nabízeli. S díky jsem odmítla. Není to solidní banka. Poslala jsem platbu asi o týden později z důvodu toho, že mi zaměstnavatel zaslal výplatu na účet později - bance jsem to samozřejmě oznámila. Naúčtovali mi nesmyslnou pokutu, o které jsem nevěděla a i když jsem jí po telefonické urgenci zaplatila, stejně mě kvůli pitomým 600 Kč dali do registru dlužníků! Takže Citybank NEBRAT!!!!! Takže jim napíšu, aby mě laskavě z registru vyškrtli a přestali se chovat jako arogantní banka!

Eva - [email schován] (dne 30. 10. 2013 v 09.53)
Dobrý den, dnes jsem po telefonu odsouhlasila kartu Citi Billa, nakupuji tam docela často, ale karty se trochu bojím a tak jí asi nebudu ani aktivovat. U Billy už používám členskou kartu Billa Club, takže žádné poplatky za vedení nebudu platit. Může se stát, že po mě budou chtít nějaké poplatky za neaktivaci? Děkuji za odpověď.

Ivana - [email schován] (dne 30. 10. 2013 v 12.12)
Dobrý den paní Evo, být Vámi, tak bych se nebála a kartu Citi Billa aktivovala. Já sama jsem si ji zřídila (aktivní jsem byla přímo já a oslovila banku, neboť jsem držitelka jejich Citi Life karty a "hospodařím" a nakupuji s ní již léta a nyní i s Citi Billa kartou). Pokud se podíváte na sazebník, zjistíte, že pokud provedete minimálně jeden nákup s Citi Billa kartou v zúčtovacím období, neplatíte žádné poplatky - pokud také vše uhradíte do data splatnosti....NE NA SPLÁTKY!!!! Ale doporučovala bych touto kartou platit především v Bille, kde je pak sleva 3% (v ostatních obchodech pak jen 1%). Ale rozhodnutí je jen a jen na Vás. :-))

Pěkný den všem

Alex - [email schován] (dne 04. 12. 2013 v 18.34)
K tomu, co napsal "kurýr" (že na slevu 30 % na O2 kartu dosáhnu, když budu přes ni platit asi 20 000 měs.) upřesňuji: není to 20 tis., ale 10 tis. (10 001). Jen doufám, že se do toho počítá i SIPO - chystám se na to převést nájem, a to už bych měl platby přes 10 000 (samozřejmě bez těcvh faktur O2, ty se do toho nepočítají.

Denisa - [email schován] (dne 09. 12. 2013 v 15.50)
Mám více jak dva roky CITI LIFE. Jsem s ní velice spokojená. Ale je to o tom, že jsem pochopila, jak karta funguje a jak s ní nakládat. Často je podle mého problém hlavně tam, kde se prodává životaschopný, zajímavý produkt, ale prodává ho někdo, kdo ho sníží na bod nula. Není nic horšího, než neinformovaný klient. Pokud mi někdo řekně" tady máš kartu a zacházej s ní tak a tak, abys neplatil jak blb, tak se tím řídím. ALe pokud mi někdo nakuká, že je všechno zdarma, pak budu blázen, uvěřím-li. Takže závěrem- s kartou jsem spokojená a rozhodnete-li se i Vy, dejte vědět. Hlavně si vše nastudovat!

Roman - [email schován] (dne 10. 12. 2013 v 21.49)
Doporučuji si dobře číst to, do čeho se uvrtáte a hodně dobře to prostudovat...
Rozhodli jsme se pořídit si Billa Citi bank kreditní kartu s tím, že je bez poplatků, s 55-ti denním bezúročným obdobím a vrací 1% z platby u normálního obchodníka, 3% v Bille s tím, že pokud se nám nebude něco líbit tak to zrušíme (po skoro hodinovém přmlouvání náhončích v obchodě).
Při aktivaci karty nám nikdo neřekl, že kontaktní nálepku musíme aktivovat také - museli jsme tam volat podruhé.
Při této aktivaci nám nabídli možnost menších úroků. Prý jinak je vše při starém. Ptali jsme se, jestli je to tak, že když zapomeneme zaplatit, aktivuje se automaticky nižší úroková sazba - a prý ano... Tak jsme si říkali, že kdybychom náhodou zapomněli zaplatit, bude to lepší.
JENŽE POZOR! Přišly nám po pár dnech podmínky používání, kde jsme si po podrobném přečtení zjistili, že jsme díky tomuto PŘIŠLI! o bezúročné období a při nákupu nad 2000 Kč se automaticky nakupuje na splátky!
Takže pozor na to, co se vám pod "výhodnou" AKCÍ! snaží vnutit!

DANDA - [email schován] (dne 15. 12. 2013 v 02.38)
pro ALEXE
OD 1.1.2014 SE NA SLEVU 02- PLATBA SIPO NEPOČÍTÁ!!!!!!!!!!!!!!!
Také jsem si kartu pořídila,převedla na ni SIPO.Vše mne nechali
pěkně udělat,od ledna se má SIPO začít platit z karty.Bylo mi
řečeno, že se od ldena nic nemění-jinak bych to samozřejmě nepře
váděla.Jen tak z opatrnosti jsem po 2týdnech kontrolovala telefonicky nastavení splátek ap, a NÁHODIČKOU jsem se
dozvěděla,že to bude jinak!!!

martin dittrich - [email schován] (dne 06. 07. 2014 v 19.28)
Zdravím, má někdo zkušenost jak z citibankou jednat přes soud?Prosím o zaslání infa na martin.Dittrich@seznam.cz

brano - [email schován] (dne 23. 04. 2015 v 21.13)
môj vlastný názor je, že s väčším diletantstvom a imbecilizmom som sa ešte nestretol. Táto kvázi "banka" asi nevie čo robí, nedal by som jej spravovať ani pohrabané lístie, nieto ešte peniaze klientov. Je na zváženie či ide o zámer alebo idiotizmus zavolať klientovi po dvoch zamietnutých žiadostiach s ponukou identického, už dvakrát zamietnutého produktu. Aby mi ho zamietli aj po tretí krát. Kašlem na idiotov, ale po tomto som JA zostal zapísaný v registri ako osoba, ktorej "banka" zamietli trikrát bankový problém - a v tom problém vidím ja. Pár týždňov predtým, ako som sa začal zaujímať o kartu mi moja skutočná banka ponúkla hypo, s mojimi príjmami do výšky 175 000 €, a týmto pofiderným niktošom nie som dosť bonitný na to, aby mi vydali nejakú sprostú kartu. A oni ma ešte zapíšu do registra - to už nie je sila - to je svinstvo. Po tom, čo som sa už podozvedal na webe som aj rád, že tú kartu nemám - lebo inak ako u súdu by to asi neskončilo, ale štve ma, že budem zapísaný rok v registri. V živote som v registri nemal ani jedinú neg info - ešte aj ked som bol bez práce tak som bol stále schopný platiť cca 1000€ mesačne, len aby som nezastavil splácanie úverov, alebo si nenarušil úverový kredit a teraz toto. Oni sú podľa môjho názoru banda neschopných finančných analfabetov - ale ja svietim v registri. A za svojim si stojím - ak mi predsa seriózna banka ponúkne úverový limit 175 000 € tak má snáď lepšie informácie ako hochštapleri čo predávajú nejaké pofidérne karty. Za svojím si stojím, a tak ako ma oni dali zapísať do refistra na rok, tak ja sa budem aj takouto formou "žalovať" kde len príde :)
Ak ma budú žalovať, bude to za prvé dosť sledované - o to sa v prvom kole postarám, za druhé samozrejme prehrajú.

Peter - [email schován] - web (dne 17. 08. 2015 v 00.14)
Tak Brano ja osobne som mal problemy s CITI Bank , stalo ma to 155 000 kč za advokata plus poplatky za znalcou . Po piatich rokoch som vyhral i soud a do dnešneho dna som v registry. Krz ich register mi padla firma , podnikal som a mal som havariu s autobusom potreboval som od banky pujcit 400 000 kc kazda banka i ked som mal rocne miliony obraty sa mi otočila chrbtom krz to ze som bol bezdovodne v registry . Padla mi firma ja som sa krz to dostal do krachu aby se vedel obhajovat na advokata som si musel pozicat . Nakonec som soud vyhral z CITI Bank som nedostal ani omluvní list a to som sa krz banku dostal na dno prisiel o miliony co som vrazil do firmy.Firmu rozbehnut uz nemuzu nakolko mi nik nepozicia krz Citi bank ani na zacatek aby se mohol rozbehnut . Podotykam soud vyhrany atd a do dnesneho dna som v registry ....

MHR - [email schován] (dne 18. 02. 2016 v 11.08)
100%ne suhlasim s tymi, co pisu, ze kreditna karta je pre tych, ktori s nou vedia zaobchadzat. Tj maju spolahlivu platobnu moralku, aspon priemerne zivotne naklady, vyuzivaju casto vyhody bonusoveho programu.

Spocitajme si to:
Vedenie karty: 1.rok zdarma, potom 50Kc mesacne (ja ju stale po roku reaktivujem, takze to mam zdarma furt)
Mesacne naklady na jedlo: 7000Kc
Mesacne naklady na drogeriu a oblecenie: 2000Kc
Mesacne naklady na elektroniku(+internet a telefony): 2000Kc
Mesacne naklady na kulturu (500Kc)
Mesacne naklady na zariadenie v byte a auto (2000Kc)

Dohromady cca 15 000 zaplatene kartou. Z toho 2% je 300Kc. Casto vyuzivam ale vyssie slevy (napr 30% sleva na divadlo alebo 10% sleva na oblecenie/nabytok), takze priemerne mi tato karta zarobi 400Kc mesacne ... rocne okolo 5000Kc ... a len za to, ze ju rozumne vyuzivam a nerobim si dlhy.

Marian S. - [email schován] (dne 23. 01. 2017 v 17.35)
Musim napsat take komentar, kdyz to tady tak ctu.
Kazdy jsi stezuje, ze za jeho hloupost muze banka, neni tomu tak.
Ja jsem pred 4 roky zakladal citi life kartu. Celkove jsem zaplatil na poplatkach 1800,- (prvni rok zdarma). Vydelek z bonusu 11500,-, to uz neni spatne. Kdo neplati vcas a pujcuji si za nesmyslne uroky, tak jejich smula a jejich vyhozene penize. Ted po prechodu k RB davam vypoved.

Přidat vlastní komentář:
Jméno:
E-mail:
Sledovat diskusi:
Web:
Kontrolní kód:

Komentáře jsou v prvé řadě určeny ke kladení dotazů k tématu, upozornění na chybu, rozšíření obsahu článku a vůbec ke zpětné reakci na obsah těchto stránek. Mé reakce jsou barevně odlišeny.

V současné době není umožněno vkládat HTML tagy - pokud vložíte HTML kód, bude převeden na entity. K Vašemu komentáři se do databáze uloží čas vložení a Vaše aktuální IP adresa (3.16.15.149). IP adresa se nebude zobrazovat čtenářům, nicméně v případě, že bude Váš odkaz shledán právně závadným, může být Vaše IP adresa předána příslušným státním orgánům. Emailové adresy jsou ochráněny před běžnými spam roboty.

© Marek Demčák 2007 - 2024
Všechna práva dle Autorského zákona (č. 121/2000 Sb.) vyhrazena.